tisdag 20 januari 2009

Nytt försök och tittat på kattungar


Idag har jag varit ledig och hela förmiddagen gick åt till att leta jobb. Men jag hittar så få jag vill söka, antar jag är för kräsen. Men det känns inte roligt att ta vilket jobb som helst nu när jag studerat i 3 år för att kunna få något bättre och roligare arbete.

Jag har även försökt med den nästan omöjliga uppgiften att fota min Smeagol. Det var så länge sedan jag skickade några foton på honom till hans uppfödare Birgitta, det är på tiden nu. Men som vanligt gör han allt för att det bara ska bli ett enda stort misslyckande. Han blir så sur och arg, se bilden.

På eftermiddagen åkte jag hem till Linda och tittade och gosade med hennes 11 små ljuvliga kattungar, så söta, busiga och gosiga. Min favorit är en av cremekillarna, Ninon.

Natti!

1 kommentar:

Skogkatter sa...

Ja du Margona det är aldrig kul att fota en katt som inte vill och att han sen är svart gör inte saken bättre-men du lyckades iallafall.

Lycka till med jobbsöket-
Vi ses Kram