onsdag 7 maj 2008

En riktigt bra dag!



Jag har inte skrivit så mycket i min blogg sedan jag skaffade den men nu ska jag försöka bättra mig. Jag har varit med Smeagol till veterinären idag och han är mycket bättre, de behövde inte ta något biopsi från svansbenet. Veterinären tyckte det var onödigt eftersom han har piggnat till så pass mycket så de röntgade svansen istället. Hans infektion har börjat gå tillbaka och det läker nu vilket är positivt. Jag är så glad för detta eftersom jag varit så orolig att det inte skulle bli bättre och att det inte skulle gå att göra något. Värst är det att veta att Smeagol har ont och att han haft fruktansvärda smärtor, han har inte lika ont längre lilla gubben. Jag har även beslutat mig för att kastrera Amadeus eftersom han är så på Skrållan hela tiden, annars är han lika lugn och seg som vanligt. Han bara äter och sover vilket syns på hans vikt, nu är han uppe i 7.5 kg igen. Vad som händer sedan när han blir kastrat bävar jag för=) Jag har även hittat två nya kandidater till Skrållan men vet inte ännu vilken av de två det blir men båda är silver, en blå den andra röd. Lite synd att den jag bestämt mig för vart kastrat eftersom jag gillade honom starkt, men jag förstår att han vart kastrerad.

Den sista tiden har som sagt varit kaotisk med massor av saker som hänt, Smeagols sjukdom, min flytt med mera. Detta har nog gjort att jag inte riktigt varit mig. Allt detta plus all stress med att hinna klart allt i skolan innan min examen i juni gör att man inte haft tid med annat som man vanligen gör. Jag har nog försummat mina vänner en del men som tur var är de ju förstående. Men nu har jag och Emma full kontroll på vår C-uppsats så vi kan ta det lite lugnare vissa dagar kanske ta någon dag helt ledigt till och med. Jag måste ut på stan och shoppa någon dag, har inte hittat någon klänning till min examen ännu.

På torsdag ska jag ut med några kompisar och festa lite vilket ska bli roligt, det blir npg även någon fest till helgen=)Det som är roligt är att jag gått ner ganska mycket till denna sommar så det känns inte lika hemskt att sätta på sig bikini nu. Det var länge sedan jag vägde så här lite, 57 kg=)

Nu ska jag äta glass och kolla på film!

Inga kommentarer: