onsdag 12 mars 2008

Tänk hur allt kan bli så bra=)))

Jag har nog under en tid inte varit riktigt mig själv på grund av allt som hänt i mitt liv på senaste tiden. Först och främst min separation, letande av lägenhet och den kommande flytten, detta har troligen gjort att mitt liv har varit upp och ner de två senaste månaderna utan att jag tänkt på det själv. Dessutom har skolan börjat och när man är på sin sista termin är det mycket som ska skrivas och allt rullar på i ett fasligt tempo. Jag har hela tiden skjutit på saker som ska göras och tänkt att det tar jag en annan dag vilket gjort att allt kommer på en och samma gång och det har medfört sig att jag stressat upp mig själv och då blir allt bara ännu värre och ännu mindre blir gjort. Nu har jag börjat ta tag i allt och bestämt hur mycket jag måste göra varje dag så nu ser allt ut att lösa sig med alla uppgifter som exempelvis min C-uppsats.

När jag vaknade idag var jag bara på ett så bra humör och kände att jag hade massor med energi och lust att ta tag i allt. Sedan när jag kom till skolan fick jag en massa information angående utalandsstudier, något jag är väldigt intresserad av att ägna mig åt under kanske en termin. Men jag vet nog inte riktigt var någonstans riktigt ännu, det återstår att se. Möjligen kanske Spanien för att läsa spanska, kan vara bra att kunna ett tredje språk om man vill jobba inom turismnäringen. Men då återstår problemet med mina älskade katter, hur ska jag klara mig utan dem under en sådan lång period. Då slog det mig att jag kanske kan ta med mig en av dem, letar därför nu efter information om regler gällande resor med husdjur.

En annan glad nyhet är att lägenheten jag ska flytta till troligen kommer att ombildas till bostadsrätt och då kommer jag få köpa den till ett riktigt bra pris. Så tänk vad livet kan ändras frå en dag till en annan. Jag kan tacka mina underbara kompisar, speciellt Jossan och Emma för att ni finns och alltid ställer upp.

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt för dig att det är nära nu (menar flytten förstås)!!:)Jag vet hur jobbigt det är med en separation men vet oxå att när man tror att man inte orkar mer så orkar man trots allt ändå lite till! Och känslan när det vänder, man är oövervinnlig och allt bara faller på plats, det är en härlig känsla! Lycka till med flytten nu, ser fram emot att få komma och hälsa på!
Kram Gisela

Skogkatter sa...

Hejsan!!
jag håller med Gisela--har ju själv gått igenom en seperation--aldrig roligt!

men som hon säger-du orkar mer än vad du tror.
väntar på att få komma hem till dej på tjejträff kanske ;-)
Kramisar yvonne med alla Kaupare