tisdag 23 oktober 2007

Mycket har hänt sedan jag skrev här sist






Jag har inte skrivit här på ett tag men mycket har hänt. Jag fyllde år den 12 oktober och vart då utbjuden på middag av min sambo. När vi är mitt i maten säger min sambo att vi ska köpa Onyx, vilken var den bästa present jag kunde få. Yvonne osom är hennes uppfödare kom hit och lämnade henne den 15 oktober, med sig hade hon sin trevliga väninna Sissi. Det vart en mycket trevlig eftermiddag med mycket kattprat. Denna månad fyller många av mina nära och kära år, min systerdotter den 15, moster Nina den 21 och många flera. Jag vet att Amadeus uppfödare Gisela har fyllt år men är osäker om vilket datum det var, grattis till henne i efterskott.

Jag har börjat min praktik uppe i Norrland och spenderade ett par dagar där sedan hade jag turen att få åka hem och göra en del av jobbet. Det verkar bli en intressant och lärorik praktik med mycket eget ansvar, vilket jag gillar.

Under helgen har Amadeus haft besök av en mycket vacker kattdam som heter S*Rotebräckans Ravenclaw. Nu hoppas vi alla att det ska ha lyckats med sin date och att det blir fina kattungar. Om det nu är bebisar i hennes mage är det beräknat att de ska komma på självaste julafton, vilken julklapp.

Onyx har fått många namn, först var det meningen att hon skulle kallas Myran men min sambo ville absolut att hon skulle få ett namn från Sagan om ringen, han bestämde sig för Arwen. Men under de få dagar jag varit borta har han börjat kalla henne Skrållan för att hon är så söt. Nu kallas hon bara för Skrållan eftersom hon inte lyssnar till Arwen.

1 kommentar:

Skogkatter sa...

Va kul att kika in här och kolla på "gänget"
Massor av nospussar från alla kaupare