torsdag 11 oktober 2007

Min stolta jägare

Smeagol har varit så duktig idag, tycker han själv. Men matte uppskattade inte hans present, ´som bestod av en stor död skata. Jag tittade ut genom fönstret för att titta om han ville komma in och får då se honom komma gående med något i munnen. När jag kom ner till porten sitter han där och väntar på att jag ska öppna och släppa in honom och den där äckliga fågeln. Peter var inte hemma och kunde sno hans byte för att kasta den. Han fick stanna ute en stund, sedan fick han komma in när jag såg honom sitta där själv. Nu hoppas jag inte han har ätit upp den, han var dock väldigt hungrig och gick direkt till matskålen vilket förhoppningsvis är ett tecken på att skatan inte ligger i magen, skator är ju stora så då borde katten vara mätt. Nu ska vi åka till landet eftersom vi är lediga imorgon på min födelsedag. Peter och jag åker in till Nynäshamn för att äta på någon trevlig restaurang, han bjuder.

Jag tror nu att vi snart är ägare av en till katt, vilket jag väntat länge på.

1 kommentar:

Delta Blue sa...

Grattis på födelsedagen!

Taskigt att du inte tog emot presenten som Smeagol ville ge dig redan igår;-)