onsdag 31 oktober 2007

Han är så omöjlig






Idag har jag verkligen försökt att fota min kille S*Frostvikens Amadeus, med lika misslyckat resultat som vanligt. Han som tidigare var mycket lätt att fota, han gjorde som man ville och då kunde man få riktigt bra bilder. Jag vet inte vad som hänt men killen bara vänder huvudet eller blundar. Det som är så tråkigt är att jag lovat hans senaste tjejs ägare en massa fina nytagna bilder. Även ägaren till hans nästa date i Norge vill ha nya bilder på killen. Idag tog jag och Peter ut honom i sele för att fota honom men det var för mörkt så det vart inte bra, vi gör ett nytt fösök imorgon. Amadeus börjar att bli en riktigt stor kille nu, hans vikt ligger nu på 7.5 kg och jag tror inte det kommer att stanna där, ska bli roligt att se hur stor han blir i framtiden. Men han är världens gosigaste och snällaste katten i världen han har aldrig strilat inne inte heller sitter han vid dörren och skriker, hans temerament är super.

Lilla S*Kaup Home Cat's Onyx är en rolig liten tjej som älskar att busa och hon spinner nästan alltid. Henne är det då inga problem att ta bilder på hon gillar att agera fotomodell, skönt att någon av katterna ställer upp frivilligt. Vi är så förtjusta i henne både jag, Peter och killarna. Tack Yvonne för denna gulliga och mysiga kattunge!

Smeagol han har blivit ännu busigare sedan Skrållan flyttade hem till oss och han är som en kattunge. Idag har jag varit ute och busat med honom vilket han älskar när man gör. Han for som en galning upp och ner i träden och hoppade från ett träd till ett annat. Det är så roligt att se honom när han får sina tokryck man ser riktigt hur lycklig han blir.

Imorgon hoppas jag det går bättre med fotograferingen.

1 kommentar:

Skogkatter sa...

hej på er!!

va gulligt skrivet om oss & Skrållan tack!!
Gillar bilden på Smeagol på berget--färgerna är bra--nästan som en tavla
Pluttisens mage ser inbjudande ut--en riktig linslus
Ha en trevlig Helg
Nosgos från Kauparna till dina stjärnor Kram//Yvonne