torsdag 23 april 2009

Besvärlig men underbar kille





Smeagol är en bestämd herre som är van att få som han vill, normalt åker han lös i bilen. Men nu har husse köpt ny bil så nu är det bur som gäller även för honom, ingen lätt uppgift att lära en gammal katt till det vill jag lova. Men vi tar ett steg i taget och han får nu följa med korta sträckor för att vänja sig.

Jag har anmält Sunshine och Amadeus till utställning i Linköping i maj. Tänkte det kan vara smart att ta med honom som är så lugn och trygg i alla miljöer och förhoppningsvis får han även henne att vara lugn. Det ska bli så roligt att få en bedömning på henne som junior. Hon är enligt mig en fin tjej om än gänglig som en tonåring. Men hon är lång, högbent och har en bra vikt på 3.3 kg. Amadeus är dessutom i en jättefin kondition så det ska bli så spännande att ställa ut min underbara kille igen.

Skrållan ska snart testas för HCM innan den planerade daten med CH S*Frostvikens Cutty Sark. Han kan ju nu titulera sig champion och jag tycker han är en så fin kille som jag är glad att jag får låna till henne. Tack Gisela! Skrållan är en underbar katt som gärna pratar mycket till skillnad mot mina andra. Hon går ofta runt och låter för sig själv=)

2 kommentarer:

Frostvikarna sa...

Vad glad jag är att du ska ställa ut Amadeus, jag håller alla tummar och tassar här hemma! Ja, Pettson ska även han HCM testas snart och Pettsons mamma Thea och pappa Totte ska till vetten på tisdag för GSD IV testet. Så de får hålla på sig lite till.
Ses på torsdag, kram

Skogkatter sa...

Va fina kort :-))
Hon ser bedårande fin ut Lilla My <3<3

Nospussar på Skrållan
I eckan vill jag komma och träffa dom -funkar det?
Kramisar