torsdag 15 januari 2009

Länge sedan sist nu igen




Det var ett tag sedan jag skrev något här nu igen, måste skärpa mig. Julen tillbringade jag hemma hos min pappa i Norrland och passade på att umgås med familjen. Självklart vart det även lite fest som vanligt när man är där uppe. Men jag åkte hem till nyår som jag firade hemma hos Tina med en supergod middag och vin.

Jag har även varit på skogkattmästerskapet den 5 januari med smeagol och en av kattungarna, Corin som numera kallas Torres. Det gick ganska bra för Smeagol som fick en bra bedömning och vart nr 1. Men det roligaste var att han vann pris för bästa päls, jag som anmälde honom bara på skoj, trodde ju inte han skulle ha en chans. Det med tanke på att han inte är badad på över 1 år, använde bara torrschampoo denna gång eftersom han får panik av bad. Lillen vart nr 4 men fick en jättebra bedömning även han men var lite för rädd så han skakade lillen.

Nu är jag nästan helt säker på mina planer för 2009 och vem som min Skråll ska få träffa. Jag har tittat runt på många hanar och haft några som varit intressanta. men mitt val har nog till slut fallit på S*Frostvikens Cutty Sark efter att jag såg honom på skogismästerskapet. Han har utvecklats till en riktigt snygg kille med en underbart snygg kropp och en härlig massa, väger redan 6 kg bara 9 månader gammal. Han har dessutom väldigt stora och fina öron precis som sin halvbror Amaddeus som han för övrigt i mina ögon är väldigt lik. Jag ångrade ju att jag inte använde Amadeus till henne så det känns därför väldigt rätt attt använda hans bror som har samma underbara temperament som Amadeus. Tack gisela att jag får låna din fina och goa kille till henne.

Nu ser jag fram till att åka på lite utsällningar till våren först nu till örebro med Smeagol. Jag bytte från Amadeus som fortfarande inte har mycket till päls. Sedan är det nog Skrållan som får följa med fram till sommaren då hon tappar all päls och får bikini. Då kommer jag ta Smeagol istället, han är ju ännu mera pälsad då än han är nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Ja, det var ett roligt mästerskap och stort grattis i efterskott till Smeagols sidopris, bästa päls!
Ja, det ska bli spännande att se vad det kan bli av denna parning,och trevligt Pettsson att träffa lite snygga damer! Vi ses om två veckor, då bär det i väg till nya äventyr i Örebro!
Kram

Skogkatter sa...

Hejsan!!
ÅÅÅÅ det var på tiden att du skrev här-jag går in varje dag, men det har varit samma hela tiden --skärpning frk Eriksson hihhehe
Kul att du har bestämt dej, det blir nog finfina bebbar, härligt psyke har han oxå, en underbar merit tycker jag.
kramisar på dej & massor av nospussar på Skrållan & hennes polare.