måndag 18 augusti 2008

Vad ska jag göra, det är frågan

Jag vet inte hur jag ska göra med mina katter längre, just nu är allt bara strul. Amadeus och Smeagol gillar ju inte varandra längre utan när den ena är hos mig måste den andra vara hos Peter. Det är så jobbigt med allt flyttande på katterna hela tiden, de lider nog inte så mycket av det men jag gör nu. Just nu har jag dem båda hemma i varsin del av min lägenhet men det går ju inte i längden. Därför är nog det bästa att kastrera Amadeus och hoppas på att det lugnar ner allt mellan dem båda. Jag kan inte heller tänka mig att leva utan någon av dem. Skrållan får vara hos Peter så länge eftersom jag nu fått höra att Smeagol kan smitta kattungarna med olika sjukdomar.

2 kommentarer:

Skogkatter sa...

Halloj!!!
Som jag har sagt till dej på telefon, så behöver det inte alls bli bättre, för att du kastrerar Amadeus .

Jag tycker att du ska avvakta med att göra någonting så drastiskt.
Låt dom vänja sej med varandra ett tag (ngn vecka eller två) har du möjlighet att dom kan se & nosa på varandra skulle det vara kanon.

Jag tror att det kan lösa sej, om du inte hetsar dom tillsammans.
Allt ordnar sej Margona--Tro på dej sjäv
att du fixar det---Lyssna inte på sura "skitar"som vet hur andra ska ha det, men fixar inte sitt eget
liv.
Kramisar på dej /yvonne

Anonym sa...

Hej vännen, kan bara hålla med Yvonne. Fast jag förstår jur du känner, kattosämja kanvara riktigt J-A påfrestande och man blir trött och grinig... Men jag tror som Yvonne, det kommer att lösa sig!!

Kram