torsdag 22 maj 2008

Smeagol


Det är första gången sedan jag flyttade som jag har min älskade Smeagol hos mig, han har varit sjuk och därför har jag inte velat flytta honom. Amadeus och Skrållan är med mitt ex på landet och har det bra, skönt för Amadeus att få komma ut på promenader med Peter. Jag var lite rädd att Smeagol skulle bli skrämd av att komma till ett nytt ställe då han inte riktigt varit sig själv sedan olyckan med svansen. Men nu verkar han må bättre och är sig själv igen och det är inga problem att ha honom här. Smeagol är gosigare än vad han normalt är så jag tror han saknat mig lika mycket som jag saknat honom=)

Det är skönt att ha bara honom ett par dagar och bara mysa. Men Smeagol är Amadeus raka motsats och jag kan inte förstå att de är far och son för mer olika kan man inte bli. Smeagol rusar runt och vill busa mest hela tiden, så nu blir man aktiverad igen. Jag försökte släppa ut honom på min balkong som är nätad en bit men inte heltäckt och se det gick inte för han klättrade på nätet och han kommer inte stanna på balkongen, jag ska näta helt men måste köpa mera saker för att fixa det först. Amadeus är ju inte ens intresserad att försöka ta sig ut han ligger bara på golvet och sover och solar.

Jag har inte gjort så mycket på sista tiden, ja pluggat lite och festat en del förstås. Nu väntar jag bara på bättre väder till min examensdag den 5 juni, längtar dit=)))))

2 kommentarer:

Tina sa...

Vad skönt att höra att Smeagol är återställd.
Hälsningar
Tina

Skogkatter sa...

Hela klanen S*Kaup Home Cat's Sjunger & hurrar för Smeagol som har blivit så "Gammal"
Jag förstår att du bara njuter av att ha honom hemma.
kramar yvonne Pussa på Srållan