onsdag 3 oktober 2007

Smeagol väckte mig som vanligt





Denna dag började som oftast kl 05.30 med en väckning av Smeagol, först lägger han sig brevid mig och är gosig och tvättar mig i håert, fy. Därmed är jag vaken men jag vill ju inte kliva upp den tiden, men Smeagol vill ha upp mig då, för att få något annat än torrfoder. Kliver jag inte upp utan ignorerar honom biter han i mina tår så det är lika bra att gå upp och ge honom mat.

Jag har tillbringat resten av dagen med att ringa runt till olika tänkbara praktikplatser men inget riktigt napp idag heller, paniken växer. Jag kokade kycklingfilè till Amadeus på eftermiddagen vilket gjorde honom glad, han skriker när han får det. Smeagol däremot gick bara fram och nosade och vände, det duger inte i den kräsna katten. Här hemma är det Smeagol som är den rastlösa och busiga som vill att vi ska leka med honom hela dagarna medans Amadeus tillbringar sina dagar med mat och sömn.

Kvälllen har varit riktigt trevlig då jag haft min kompis Emma här på besök. Vi har kollat på film, snackat skit, ätit pizza och druckit vin. Peter har varit ute med sitt jobb.

Det var vår dag det, god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Margona, försök och ändra texttyp, det var lite svårläst idag, annars intressant läsning, kram